Heta Stolen

Heta Stolen är ett inslag med främsta fokus på intervjuer som presenteras i textformat.

Här har vi en drös variation av deltagare – direktörer, finansprofiler och även gäster från vår podcast FinVoices.

En kantig fåtölj

Alla intervjuer

Pexa

PExA

Tomas Gustafsson, VD för PExA AB (publ), framhäver bolagets unika teknologi som förändrar lungforskningen. Med ett innovativt instrument som möjliggör insamling av prover från lungornas små luftvägar, visar Tomas på hur PExA öppnar upp nya möjligheter för tidig upptäckt och behandling av lungsjukdomar. Bolagets kundbas omfattar den globala forskningsvärlden och sträcker sig från studier relaterade till arbetsmiljön till forskning om lungcancer.

ZignSec Publishing

ZignSec

In this interview, ZignSec CEO Glenn Mac Donald highlights the company's position as a leader in the RegTech sector, specializing in identity verification and compliance with KYC and AML guidelines. The business model is centered on providing efficient solutions for remote onboarding and due diligence. The company's future prospects are emphasized through a strategy focused on geographic expansion and investments in AI and LLM technologies to meet evolving market needs and drive growth.

Hoi Publishing

Hoi Publishing

Lars Rambe, VD för Hoi Publishing, delar sin historia om övergången från affärsjurist till författare – en resa som gav honom värdefulla insikter i förlagsbranschen och ledde till skapandet av Hoi, det första börsnoterade förlaget i Norden. Hoi Publishing siktar på att utöka sin verksamhet och nå en omsättning på över 200 miljoner kronor inom fem år, initialt i Norden och därefter globalt. För 2024 ligger fokus på att förstärka synergieffekterna från sina förvärv, öka omsättningen och generera vinst.

Adverty

Adverty

Jonas Söderqvist, VD för Adverty, berättar om bolagets unika teknologi som erbjuder varumärken en möjlighet att nå spelare på ett engagerande och sömlöst sätt. Jonas ser goda tillväxtutsikter för Adverty, särskilt med tanke på förmågan att trippla omsättningen årligen och visa vinst på EBITDA och EBT nivå. År 2024 fokuserar bolaget på att öka sin tillväxt inom både annonsörer och spelpublicister samt på att lansera nya produkter.

OncoZenge

OncoZenge

I denna intervju berättar Stian Kildal som är VD för OncoZenge om bolagets verksamhet och deras arbete med att utveckla en sugtablett mot oral smärta kallad "BupiZenge." Under intervjun diskuteras OncoZenges strategier för att få produkten på marknaden, samarbetet med Ensysce Biosciences, expansionen till internationella marknader, ekonomiska aspekter och målen för bolaget under 2024.

Gabather

Gabather

In this interview with Gabather, CEO Michael-Robin Witt enlightens potential partnerships based on preliminary study results of their drug candidate GT-002, and the role of Big Pharma in the EEG/fMRI study design. Witt highlighted plans for GT-002, aiming for development and commercialization post-Phase 2 studies, and the significance of its potential EMA orphan drug classification. He concluded by outlining Gabather's main objectives for 2024. Witt also tells us more about the ongoing rights issue where they raise 28.6 MSEK.

Diagonal Bio AB

Diagonal Bio AB

Karin Wehlin, interim VD på Diagonal Bio, delar sin omfattande erfarenhet och berättar om bolagets framsteg, inklusive kommersialisering av sin CE-märkta produkt och planer för 2024. Hon belyser utmaningar, betonar bolgates attraktiva affärsmodell och marknadsposition.

Charge Panel AB

ChargePanel AB

I denna intervju delar Peter Persson, VD för ChargePanel AB (publ), insikter om olika aspekter av ChargePanels verksamhet och strategi. Han beskriver bolagets unika SaaS-lösning för laddinfrastruktur och framhäver dess oberoende från specifik hårdvara, vilket positionerar dem starkt på marknaden. Persson berör även inkomstmodellen som bygger på prenumerationer och roamingtjänster samt deras målsättning att uppnå lönsamhet senast vid utgången av 2024.

Diagonal Bio AB

Diagonal Bio AB

In this interview with Diagonal Bio, the CEO Jack Egelund Madsen get further into Diagonals strategic choices for 2023. They've recently opted for a directed share issue and loan to strengthen the impact and focusing on the commercialization of LAMPlify™, recently CE-marked. Diagonal Bio aims to generate revenue and continue its innovative journey.

Scandinavian Real Heart

Scandinavian Real Heart

Ina Laura Perkins, VD för Scandinavian Real Heart, berättar om den banbrytande teknologin bakom bolagets artificiella hjärta, resultaten från de pre-kliniska studierna och hur Real Heart planerar att investera finansieringen från den aktuella nyemissionen. Ina delar även med sig om vad bolaget har för planer framåt.

Diagonal Bio AB

Diagonal Bio AB

Jack Englund Madsen, CEO of Diagonal Bio AB tells us about the companies progress and about an external testing of Diagonal's patented technology made by an accredited laboratory. Jack also answers questions about Diagonal's two technologies - LAMPlify™ and PANVIRAL™.

Blick Global Group AB

Blick Global Group AB

Erik Ahlberg, VD för Blick Global Group AB berättar om bolagets starka Q4-resultat med 160% tillväxt och högre vinstmarginaler. Erik delar med sig om bolagets årliga tillväxtmål som ska nås genom expansion, ökad lönsamhet och fortsatt tydlig pipeline för fler förvärv.

MeeW logotyp

MeeW

Armin Kavousi, CEO at MeeW A/S, talks about the company's business model and how it has fastgrown in a short time. MeeW is doing a new share issue in connection with an IPO and Armin thereby tells us how the issue proceeds will be used to internationalize MeeW.

Spermosens

Spermosens

Ulrik Nilsson, VD på Spermosens AB (publ), berättar om produkten JUNO-Checked System, bolagets aktuella samarbetsavtal och vad kommande emissionslikvid ska användas till.

Plexian

Plexian

Fredrik Knutsson, vice VD och kommersialiseringschef på Plexian, berättar om vad kommande emissionslikvid ska användas till och om sitt ansvarsområde att ta plattformen Edge till marknaden.

Episurf Medical

Episurf Medical

Pål Ryfors, VD på Episurf Medical, blickar mot 2023 och har siktet inställt på USA marknaden samt kommersialiseringen av Episealer.

BioArctic

BioArctic

Oskar Bosson, Investor Relations & Communications på BioArctic, berättar om BioArctics imponerande framsteg, partnerskapet med Eisai och det stora intresset för läkemedelskandidaten Lecanemab.